مقدمـه

همـیشـه درون پی این بودم کـه یک ویندوزی بسازم کـه خودمان بتوانیم بدون نیـاز بـه افراد بینا، مسابقه فاکتر فاکس ویندوز خودمان و دیگران را نصب نماییم. مسابقه فاکتر فاکس این شد کـه شروع کردم بـه ساخت یک ویندوزی کـه همـه ی کارهایش را خودش انجام بدهد. مسابقه فاکتر فاکس درون نیمـه های راه بودم کـه دیدم یکی از دوستان همنوعمان این کار را بهتر و کاملتر از چیزی کـه من درون نظر داشتم انجام داده است. من قصد داشتم یک ویندوز سفارشی بسازم کـه خودکار نصب بشود و راه اندازی شود. اما کاری کـه برایـان کرده این هست که او یک ویندوز سفارشی بـه صورت گویـا ساخته است. این شد کـه اقدام بـه ترجمـه ی راهنمای استفاده از بسته ای کـه تهیـه کرده بود نمودم و حالا درون خدمت شما هستم با راهنمای استفاده از ویندوز گویـایی کـه شما را بیش از پیش، مستقل مـیسازد. البته حجم این بسته زیـاد هست ولی بـه نظرم ارزش دریـافتش را دارد. فقط مشکلات تلخی هنگام دریـافت بسته، تجربه کردم کـه سعی کردم کاری کنم کـه آن مشکلات به منظور شما پیش نیـاید. بعد تا انتهای این پست، با من همراه باشید:

لطفا دقت داشته باشید به منظور بهره مندی از تمام ابزار هایی کـه در این آموزش بـه آنـها اشاره مـیشود، حتما فایلی کـه در آخر این پست قرار گرفته هست را دانلود کنید.

این بسته بـه شما کمک مـیکند خودتان بدون نیـاز بـه افراد بینا، ویندوز مورد نظر خود را نصب کنید، کامپیوتر خود را تعمـیر کنید و یـا بـه فایل های کامپیوتری کـه ویندوزش خراب شده و بوت نمـیشود، بصورت گویـا دسترسی داشته باشید و ویندوزش را تعویض نمایید. به منظور بهره مندی از این امکانات، حتما فایل های این بسته را با توجه بـه نیـاز خود بـه یک CD یـا DVD یـا یک حافظه ی USB مانند Hard یـا Flash منتقل نمایید و کامپیوترتان را با آن راه اندازی کنید. درون این صورت، یک ویندوز ابتدایی بـه صورت گویـا درون اختیـار خواهید داشت کـه دیگر مـیتوانید تمام عملیـات (مثلا نصب ویندوز) را با صدا انجام دهید. البته دقت داشته باشید حتما کامپیوتر شما طوری تنظیم شده باشد کـه برای راه اندازی، ابتدا حافظه های USB و DVDDrive را بررسی نماید. سعی شده درون این بسته، راه انداز های مربوط بـه کارت صدا های رایج قرار داده شود. درون این نسخه از بسته ای کـه دریـافت مـیکنید، از کارت صدا های USB پشتیبانی نمـیشود. درون ادامـه، به منظور شما بطور مفصل شرح مـیدهیم کـه چگونـه ویندوز گویـای قابل راه اندازیتان را تولید و اجرا کنید. به منظور ایجاد و اجرای ویندوز گویـا، حتما دو عمل مـهم را انجام دهید. یکی انتقال فایل Image بر روی یک حافظه هست که درون ادامـه توضیح مـیدهیم و دیگری تنظیم کامپیوتر به منظور راه اندازی از روی حافظه ی مورد نظر شماست کـه برای این تنظیم، بـه کمک یک فرد بینا نیـاز دارید. دقت داشته باشید، معمولا بسیـاری از کامپیوتر ها طوری تنظیم شده اند کـه ابتدا DVDDrive را بررسی مـیکنند و شاید شما نیز از افراد خوش شانسی باشید کـه کامپیوترتان از پیش، تنظیم شده است. اگر بتوانید یک بار تنظیم راه اندازی از طریق DVD/USB را انجام دهید، که تا زمانی کـه باتری کامپیوترتان را تعویض نکنید، این تنظیمات باقی مـی مانند.

ایجاد دیسک به منظور راه اندازی ویندوز گویـا

دقت داشته باشید دو عدد پرونده ی Image درون این بسته، قرار دارد. Image پرونده ای هست که حتما با نرم افزار های ویژه ی کپی، بر روی حافظه ها کپی شود. اینکه شما کدام Image را به منظور استفاده ی خود انتخاب کنید، بستگی بـه نیـاز شما دارد. BasicImage را مـیتوانید بر روی هر حافظه ای کـه خواستید کپی کنید و با آن کامپیوترتان را راه اندازی و تعمـیر نمایید. چنانچه دیویدی نصب یک ویندوز ۳۲ بیتی را درون اختیـار داشته باشید، مـیتوانید با استفاده از این ویندوز گویـایی کـه دارید، فایل Setup موجود درون دیویدی ویندوز ۳۲ بیتی خود را اجرا کنید و به نصب ویندوز مورد نظر خود بپردازید. درون عوض، MegaImage را مـیتوانید بر روی یک دیویدی کپی کنید. MegaImage بـه شما اجازه مـیدهد هر نسخه از ویندوز هفت اعم از ۳۲ یـا ۶۴ بیتی را نصب کنید. به منظور نصب ویندوز هفت، کافیست وقتی کامپیوترتان را با دیویدی حاوی MegaImage راه اندازی کردید، گزینـه ی Install Windows7 را از روی Desktop انتخاب کنید.

آماده سازی حافظه های USB به منظور راه اندازی ویندوز گویـا

پیشنـهاد مـیکنیم از FlashDisk به منظور به کار گیری ویندوز گویـا استفاده کنید. یک گیگا بایت فضای خالی به منظور این کار کفایت مـیکند. البته FlashDisk های قدیمـی به منظور بارگیری ویندوز گویـا کمـی معطلتان مـیکنند. جهت ایجاد یک Flash حاوی ویندوز گویـا این کار ها را بـه ترتیب انجام دهید:

  • Flash خود را بـه کامپیوتر وصل کنید.
  • پوشـه ی Tools موجود درون همـین بسته را باز کنید. حالا پوشـه ی ISO to USB را نیز باز کنید. درون این مرحله، فایل اجرایی ISOToUSB.exe را باز کنید که تا برنامـه، اجرا شود.
  • با استفاده از دکمـه ی Browse پرونده ی Image مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  • از combo box مربوط بـه USBDrive, حرف مربوط بـه Flash خود را انتخاب کنید. (g, d, …).
  • از combo box مربوط بـه FileSystem گزینـه ی NTFS را برگزینید.
  • گزینـه ی bootable را علامت دار کنید.
  • دکمـه ی Burn را فعال کنید.
  • آماده سازی CD/DVD به منظور راه اندازی ویندوز گویـا

    اگرچه کـه حافظه های USB سریعتر از دیسکهای نوری بارگیری مـیشوند، ولی ممکن هست کامپیوتر های بسیـار قدیمـی باشند کـه از USB پشتیبانی نکنند. جالب اینجاست کـه وقتی دیسک ویندوز گویـای خود را ساختید و با آن کامپیوترتان را راه اندازی کردید، بـه محض اینکه صدای کامپیوترتان را شنیدید، مـیتوانید دیسک را از کامپیوترتان بیرون بکشید که تا بتوانید دیسک دیگری درون کامپیوتر بگذارید. نگران نباشید، درون این مرحله، ویندوز گویـا بطور کامل درون حافظه ی موقت کامپیوترتان کپی شده هست و بـه شما خدمت رسانی خواهد نمود. به منظور ایجاد یک دیسک حاوی ویندوز گویـا این کارها را بـه ترتیب انجام دهید:

  • یک دیسک خام درون کامپیوترتان قرار دهید.
  • از پوشـه ی Tools درون همـین بسته، پوشـه ی IMGBurn را باز کنید و سپس برنامـه ی IMGBurn.exe را اجرا کنید.
  • از منوی file | Browse for a source file را انتخاب کنید و پرونده ی Image مورد نظرتان را پیدا کنید.
  • در نـهایت، از منوی file | write را انتخاب کنید.
  • نحوه ی دانلود بسته و سخن پایـانی:

    توجه داشته باشید، ممکن هست دانلود این بسته، از دیگر سایت های اینترنتی، بـه صورت رایگان امکان پذیر باشد لذا الزامـی نیست کـه حتما بسته ی کامل را از این سایت دریـافت کنید. برایـان اسمارت و ال جو طراحان اصلی این برنامـه بوده اند و هیچ مسئولیتی بـه عهده نگرفته اند بعد من نیز، هیچ گونـه مسئولیتی درون قبال این بسته ندارم و از پاسخگویی درون مورد موفقیت و عدم موفقیت شما درون استفاده از این برنامـه، معذورم. شما مـیتوانید تجربیـات خود از این برنامـه را درون کامنت های این پست با دوستانتان مطرح نمایید. من هم که تا جایی کـه بتوانم و وقتم اجازه بدهد، فقط و فقط درون کامنتهای همـین پست، راهنماییـهایی کـه بلدم را بـه دوستان، ارائه خواهم کرد. جهت شفاف سازی به منظور افراد حساسی مثل داوود چوبینی کـه یکی از هم محلی های باحال،  ولی حساس است، این نکته را بگویم کـه همانطور کـه پیش از این گفتم، احتمالا لینک هایی به منظور دانلود این بسته، جاهای دیگر باشد ولی این هشدار را بـه شما بدهم کـه خود من مجبور شدم این بسته را دو بار با بدبختی یک بار از لینک اصلیش و یک بار از یک مگنت لینک تورنت دانلود کنم کـه خیلی اذیت شدم و دیدم بسته ام خراب بود و نزدیک بـه ده گیگا بایت از حجم اینترنتم پرید. من بالاخره توانستم بسته ی سالم را دریـافت کنم و برای خودم آرشیو کردم. پیشنـهاد مـیکنم اگر شما هم نمـیخواهید مانند من بعد از دانلود یک بسته ی چهار گیگی، با یک فایل ناقص روبرو شوید، با پرداخت مبلغی ناچیز به منظور پهنای باند محله، با آسودگی خیـال، بسته ی سالم را کـه سلامتش توسط خودم تضمـین مـیشود، از محله ی خودتان، دانلود فرمایید. این بسته، درون حدود چهار و شانزده صدم گیگا بایت است. به منظور دریـافت لینک دانلود، لطفا از اینجا، مبلغ پنج هزار تومان بـه حساب محله واریز فرمایید. دقت داشته باشید، هنگام پرداخت، درون بخش توضیحات، بنویسید “ویندوز گویـا”. شماره ی کارت خود را نیز درون همان بخش توضیحات، بنویسید. البته شماره ی کارت ملی من نیز به منظور واریز های کارتی، این است: مسابقه فاکتر فاکس ۶۰۳۷۹۹۱۸۲۳۹۱۶۳۴۵. شما پول برنامـه را بـه هیچ وجه بـه من یـا هیچ دیگر نمـیدهید. این برنامـه، رایگان رایگان رایگان است. شما پول تامـین پهنای باند محله درون آینده را پرداخت مـیکنید. من خودم برنامـه را بـه رایگان دریـافت کردم. فقط نزدیک بـه دوازده گیگ شارژم حدود چهل پنجاه هزار تومان از من پرید و دیگر هیچ. چنانچه تعداد شما متقاضیـان بـه ده نفر یـا بیشتر برسد، لینک مستقیم محله را برایتان ایمـیل مـیکنم. درون غیر این صورت، مبالغ را بار پانصد تومان کارمزدی کـه بانک اخذ مـیکند، بـه کارتتان برمـیگردانم و خوب شما را بـه خیر و من را نیز بـه سلامت. لطفا هری مبلغ پنج هزار تومان را جهت دریـافت لینک دانلود بسته ی چهار گیگا بایتی ویندوز گویـا واریز کرد، شماره ی رهگیری و شماره ی فاکتورش را درون کامنتهای همـین پست بنویسد.

    خوش باشید که تا همـیشـه!




    [ما نابینایـان از این بـه بعد مـیتوانیم نصب ویندوز را از بوت ... مسابقه فاکتر فاکس]

    نویسنده و منبع: مجتبی خادمی | تاریخ انتشار: Sun, 15 Jul 2018 02:31:00 +0000